یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ما در تست های شما !!

 

این روزها از زمین و آسمان انواعی از تست های خودشناسی می بارد ، البته قبلاًها هم پیدا می شد ولی نه اینقدر !! ناگفته نماند تست خداشناسی خیلی وقت است نمی بارد ، شاید هم خشکی دریاچه های ایران از آن ناحیه باشد !!

 

  

آخرین تستی که پر کرده بودم مربوط به سن عقلی بود !! بعد از اینکه سن روحمان را درآوردند نوبت سن سلامت مان بود و در ادامه سن عقل مان ... مثل دولت که دارد تورم را نقطه به نقطه کنترل می کند و فرداست که برسد به در خانه ی ما (!!) از اینطرف دارند وجب به وجب ما را تست می کنند تا ببینند اینهمه اشکالی که در کار ما هست از کجایمان است !! راست و حسینی از خودمان بپرسند قول می دهیم با یک ضریب انحراف خیلی جزئی جواب بدهیم !!

 

یکی از دوستان که جوانی اش را در زمان پهلوی دوم گذرانده بود ، پرسشنامه ی سن عقلی را جواب داده بود و تقریبا یک سوم سن اش برایش جواب آمده بود و در مقابل جواب نوشته بود " خجسته عقل " !! یعنی شیرینی عقلش به خربزه مشهد می گفت برو بینیییم !! چند روز بعد زنگ زده بودیم و اشاره کرد که بعد از آن جواب شیرین ، فکر کرده شاید برخی جواب ها را هولکی زده و غلط بوده و دوباره تست را زده بود و این بار دو سال جوانتر شده بود یعنی عقل نگو ، " عسل سبلان " !!

 

===

 

امروز سر صبحانه ی دوم ، دیدم نه از سیاست خبری هست و نه از هیچ چیز دیگر و بعد از دادن توپ طلا به مسی !! حرفی نمانده است برای همین یک سوال طرح کردم و پرسیدم : " بجز مام میهن که می دانم حاضرید برایش جانتان را بدهید تا سر به تنش نباشد !! کشور دیگری که برای سکونت دوست داشتید کدام است !؟ " بفهمی نفهمی کمی قلقلکی شدند و این از صفت مبارکشان معلوم بود و شروع کردم به سوال کردن از افراد حاضر !! هر کسی یک چیزی می گفت ، یکی گفت کانادا یا استرالیا ، یکی گفت ایتالیا ، یکی نروژ ، یکی گفت امارات ،  یکی که فکر می کرد سوال به شوخی است گفت افغانستان که جواب شنید " حوصله ات هم زیاد سر نمی رود ،  افغانستان مثل تو زیاد دارد که به این روز مانده است !! " ، یکی هم گفت سوئیس !! دو نفر هم پا در یک کفش کرده بودند که محال است آغوش مام میهن را رها بکنند تا آب خوش از گلویش پائین برود !!

 

به کسی که که گفته بود سوئیس گفتم : " در مورد آنجا مطالعه داری یا همینجور چیزی پراندی !؟ " گفت : " من در مورد آنجا شناخت دارم !! " گفتم : " نقداً صدهزار می دهم تا بگوئی همسایه های سوئیس کدام کشورها هستند !! " گفت : " فکر کردم حالا سوال می کنی جمعیت اش چقدر است ولی حالا دیدم خیلی چیزها را نمی دانم !! "

 

به من گفتند : " تو خودت کجا را برای سکونت دوست داری !؟ " در میان ناباوری شان گفتم : " آمریکا !! " چند تا اِهههه ، اوهووو ، اوهومممم و ... صادر شد و گفتند چرا ؟! گفتم : " هزار و یک دلیل روشن اش را بی خیال !! عوض اینکه از این سر دنیا داد بزنم « مرگ بر آمریکا » ، آنجا خیلی آهسته می گویم !!! "

 

نظرات 2 + ارسال نظر
خلیل سه‌شنبه 22 دی 1394 ساعت 21:26 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام

آره، گلوی آدم هم درد نمی گیرد.

سلام
و خیلی فوائد دیگر هم دارد ...

سروش چهارشنبه 23 دی 1394 ساعت 19:49 http://azadkish.mihanblog.com

احسنت! تقبل الله برادر! تکبیر!
من هم به همشیره ی گرامیم که ساکن آن دیار است گه گاه از سر خیرخواهی و انسانیت و برای تضمین آخرتش یادآور میشوم این شعار انقلابی را نفراموشد!
کلی با این نوشته تان خندیدم.


بیمه آخرت است ، یکجایی که انتظار ندارید بکارتان می آید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد