یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حیا چیز خوبیست !!

 

چند وقت پیش یک مطلبی نوشته بودم در مورد برخی اغراق ها و مثال زده بودم که فارس ها در برخی موارد اغراق بیشتری دارند تا ترک ها !! یک حیوان بیش پایی هست که فارس ها به آن هزارپا می گویند در حالیکه ترک ها به آن قیرخ ایاق ( چهل پا ) می گویند ... ( انگار کمتر از چهل هست که بیشتر از هزار تا نیست !! )

  

 

پریروز یک بحثی بود سر این مَثل ها و یک همکار فارس زبان عبارت " در دیزی باز است حیای گربه کجاست !؟ " را بکار برد ؛ یکی دیگر از همکارها گفت ما می گوئیم " مچیدین قاپیسی آچیخدی ، ایتین حیاسینا نه گلیب !؟ (درمسجد باز است حیای سگ کجاست ! ؟) " و یک عالمه سر سگ و گربه بحث های سگ و گربه ای کردیم و البته بد نگذشت !!

 

===

 

توی یکی از گروه های تلگرامی که به لطف یکی از دوستان ملحق شده بودم و دیروز خودم را رها کردم ؛ به هزار و یک دلیل !! ، یکی از دوستان که از کارمندان زیرمجموعه ی دارایی است و کلی ادعا دارند که حساب های همه جا را زیر ذره بین دارند و مو از ماست می کشند و ... و البته ما می دانیم اصل داستان چیست !؟!؟! یک کپی پیستی کرده بود که در تصویر نشان می داد حقوق کارگران 730هزار تومان و حقوق اعضای زوار دررفته ی خبرگان 4میلیون و خرده ای !!

 

چون قسمتی از سلولهای خاکستری مغزم در ادامه ی همان بحث های ضرب المثل های دیروزی خاموش شده بود برای همین با خواندن مطالب بالا یادم افتاد که انگار بی حیایی مد شده است ... ملت خوششان می آید راه به راه به این و آن انگشت ایراد دراز بکنند و کج و ناراستی کارکرد دیگران را بگویند و به خودشان که می رسد می شوند معصوم و نان حلال و زحمتکش و ... !!

 

کارمند اداره ی حسابرسی و دیوان محاسبات که همه ی حساب ها از زیر دست شان رد می شود ، می آید از دزدی حرف می زند درحالیکه همین دزدها از زیر دست این مجموعه ها رد می شوند و اگر در آن زمان چیزی نگفته اند دو حالت بیشتر ندارد که اولی خواب بودنشان است که الحمدلله در تمام صنوف و مشاغل اپیدمی دارد !! و دومی خود را به خواب زدن است و دلیلی نمی تواند داشته باشد الا شریک دزد بودن !!! البته ترس ناشی از " امنیت شغلی ! " اگر بتواند شراکت در ظلم ، به اندازه ریختن مرکب در دوات ظالم ، را توجیه بکند دیگر اینهمه داد و بیداد برای چیست !!؟؟

 

برنامه های اینترنتی هم که یک وظیفه بیشتر ندارند ، باز کردن در دیزی و در مسجد (!!) ، حالا ما مانده ایم و انصاف و حیای سگ و گربه که به هر چیزی می پرند و سر همدیگر را گرم نگه می دارند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام شنبه 12 دی 1394 ساعت 22:17 http://http:/marzhayemoshtarak.blogfa.com

البته در دیزی و در مسجد همچین هم باز نیست، اگر معلوم بود دقیقا بازه یا جوسازی و شایعه و در نیمه بسته ی تحریک کننده اس، تکلیف ما هم با حیای سگ و گربه ای مون معلوم می شد.

اون هزارپا و چهل پا که گفتید خیلی چیز جدید و خوبی بود برام..

دیزی را نمی دانم ولی دَرِ مسجد این روزها برای هر دهانی باز است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد