یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

خواب های خسته کننده ...

 

دیشب حوالی ساعت 1 بود که خوابیدم ... کار خاصی نداشتم ، برادرزاده توی اتاقم در حال گشت زنی بود ، مثل اینکه توی موزه می گردد یا توی بازارهای محلی (!) ؛ اتاق من موزه نیست چون چیز باارزش و عتیقه ای در آن نیست و بازار محلی هم نیست چون چیزی برای فروش ندارد ، فقط از نظر تماشا کردن شبیه آنهاست ...

   

خواب اولم بد نبود ، حوالی ساعت 4 بیدار شدم و دیدم چراغ پذیرایی روشن است ، با خودم فکر کردم برادرزاده جلوی تی وی خوابش برده و چراغ ها روشن مانده است ... ولی با کمال تعجب دیدم هنوز بیدار است و تی وی مقابلش باز است و با موبایل دارد بازی می کند !!! جوابش هم منطقی بود ؛ خوابم نمی آید !! اینها کلهم برنامه ی زمان بندی خواب ندارند !!؟ اگر هم بخوابند ممکن است کمی از ظهر گذشته بیدار بشوند ، بقول خودم که در سالهای کمی دورتر گفته بودم ، خواب اینها شناور است و به زمان خاصی اختصاص ندارد ، با این وضعیت زندگی روزانه را تنظیم کردن هنر است !

 

خواب دوم من همیشه پر تصویر است ولی غالبا بی تعبیر است !! این قسمت از خواب شامل پازل بهم ریخته ی روزمرگی ها و روزمره گی هاست !! تصاویری که در هم قاتی می شوند و آدم هایی که می آیند و می روند و اتفاقاتی که وجود خارجی شان در حد غیرممکن است !! این قسمت انرژی زیادی از من تلف می کند و متعاقب آن یک خواب خیلی سبک و آرام می آید که یک ایراد کلی دارد و آن اینکه بیشتر از یک ربع ساعت طول نمی کشد !!! و غالبا با صدای زنگ موبایل تمام می شود ، مثلا امروز ساعت 8 یک پی ام آمد که " قله کمال - یهویی " و متعاقب آن ابراز احساسات بیدارها و ...

 

آنچه گذشت ، تعریف خواب های هر روزی من نبود ، بلکه خواب مختص روزهای تعطیل است !! خواب های روزهای تعطیل من به خاطر اینکه یکی دو ساعتی بیشتر از روزهای معمولی می شود ، بدنبال خود افسردگی و دپرسینگ خاصی دارد ، بطوریکه یک ساعت بعداز بیدار شدن رسمی و خوردن یک چایی و کمی صبحانه از نوع سرپایی ، دوباره برمی گردم و برای رفع کسالت و خستگی کمی می خوابم !!

 

شاید افسردگی در ذات زندگی شهری و صنعتی نهفته است !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
دوست شنبه 28 آذر 1394 ساعت 13:30

سلام
خسته نباشید

سلام
عجب عنوانی برای نویسنده درج شده است !؟!؟

سلامت باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد